3 November 2013

Efter att ha varit framme i Tanzania sedan onsdag kvall kan jag nu konstatera att det var mycket tuffare an vantat. Jag mar bra och har blivit val omhandetagen av tjejerna. Jag viste att det skulle vara jobbigt att se allt och aven vara ivag hemmifran men att jag skulle kanna och reagera som jag gjort var jag inte helt installd pa.
Vi (Jag och Karro, en annan tjej som ocksa bor pa barnhemmet) flyttade in dar i onsdags nar jag kom fram, spenaderade torsdagen och halva fredagen med att lara kanna barnen som bor dar och att se hur allt gar till under en dag pa barnhemmet.
Barnhemmet ligger i en liten by som heter Bumilayinga och drivs nu av tva svenska tjejer, Jessica och Linnea. Det bor 14 foradralosa barn dar och tva kvinnor som jobbar/bor pa stallet. Det oppnades for tva veckor sedan sa allt ar valdigt nytt aven for dem. Sa min och Karros uppgift blir till en borjan att fa in lite rutiner och saklart att lara kanna alla.
I fredags eftermiddag akte vi till en storre stad som heter Iringa for att ta ut pengar, fixa simkort och vila upp oss lite. Karro har varit har i 1 manad sa for henne var en "riktig" dusch, toa och mat prio 1!! Men idag ar det dags att aka tillbaka till byn for att dra igang pa riktigt. I veckan kommer vi formodligen aven dra igang med engelska i skolan nagra dagar i veckan.

Jag har tyvarr ingen bild att ladda upp sa ni far halla ut till nasta gang jag har tillgang till dator....Far se nar det blir!;)

Ta hand om er dar hemma!

/ Sofia

Kommentarer
Postat av: Mormor

Jag hoppas att du snart känner dig till rätta i din nya situation du vänjer dig så smånigom. Hjälp nu till att ta hand om barnen dom behöver dig. Krama dom.
Kramar från mormor

2013-11-04 @ 10:14:05
Postat av: Linn

Hoppas att det bllir bättre Sofia, klart det är jobbigt med en sådan stor omställning! Jag tycker du är så otroligt stark som gör detta! :) ha det så bra vännen!! Puss&kram!!

2013-11-04 @ 18:04:37
Postat av: Lena och Lennart

Vi vet att du fixar detta. Du har sån energi i dej och dessutom en enorm tävlingsinstingt som du kommer att ha nytta av. Vi vet för vi har ju bl.a spelat kubb med dej..haha. Vi tror att tiden kommer att gå fort för dej där och plötsligt är du på Sri Lanka med Johan. Kram från Lena o Lennart.

2013-11-04 @ 18:30:45
Postat av: Ronja

Du är grym som gör detta klingan! Klart det är jobbigt, men är det någon som fixar det så är det du! :) kraam!

2013-11-05 @ 10:00:58
Postat av: Anna

Skönt att höra att du kom fram som du skulle. Det är en stor omställning men tänk vilken erfarenhet, du fixar det vännen! Massa kramar!

2013-11-06 @ 22:42:28
Postat av: linnea-farmor

Är språket svårt? Hon tycker det är spännande.Det gör jag också. KRAMAR Linnea-farmor

2013-11-15 @ 09:11:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0