en dag pa hojjen

Rastlosa som vanligt orkade vi inte med en dag pa stranden till, sa vi hyrde en moped igen. Bestamde oss for att hitta en nationalpark. Efter nagra timmars yrande och ett skyfall gav vi upp och svangde in vid narmsta hus for att fraga om vagen hem. Eftersom det sporegnade erbjod tre sota thailandskor oss att satta oss ned med dem under ett tak och vanta ut regnet. Tva minuter senare var dom inte tre utan snarare femton pers som ville vara med och hjalpa oss. Vi blev kvar i en timma pga regnet. Under den timmen forskte vi fora en konversation med hjalp av ordbok, gick sadar men det var kul. Vi fick aven prova tre matratter. Tva olika sorters ris med agg, jattegott! Sen ocksa nagot riktigt slajmigt blandat i is och sirap... ja vi provade i alla fall :)
Efter det bestamde vi oss for att kolla pa en " Tiger Cave" som vi sett skyltat pa vagen, efter ett tag gav vi upp det med och hamnade istallet pa en klad & matmarknad. Dar testade vi olika matratter och satte verkligen vara magar pa prov. Vi far se hur det slutar i natt kanske men valdigt gott var det!!
Ta hand om er
/SJ

Kommentarer
Postat av: Mamma Sträng

Dessa mopeder! Kom du ihåg Johan första gången du skulle ha min o mina bröders gamla Yamaha? Ni skulle laga upp den vilket ja trodde skulle ta några månader men med mina bröders hjälp körde du en stund senare! Kom du ihåg hur gammal du va????? Ja kan känna eran rastlöshet så kör lungt! Kramiz

2012-01-22 @ 11:02:54
Postat av: J

Haha, det var faktiskt en Yamaha vi korde, sa jag kande mig hemma! Lite val ung var jag, det ar det enda jag minns:)

2012-01-22 @ 15:46:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0